lørdag den 12. januar 2013

 De første erfaringer med det nye garn Cahscalain tweed, er nu endelig blevet til en opskrift. Det er dog stadig en prototype, enkelte rettelser kan komme til. Men her er de unge mennesker så i deres "ens" trøjer med raglan og simpelt "rundstrik". Garnet kan syntes lidt fast mens man strikker, men en tur i vaskemaskinen og det bliver fantastisk blødt og fyldigt. Jeg valgte at give trøjerne lidt tæsk med centrifugen efter en mild uldvask. Centrifugering filter garnet ganske lidt, og det sætter sig lidt tættere end når det kun er vasket. Uld der kommer på cones direkte fra spinderierne er uvasket og der kan være både overskudsfarve og spindeolie på garnet. Så det skal efterbehandles før man kan se og mærke uldens kvaliteter. Cashmeren er lykken når man syntes at almindelig uld kradser.

Ulempen ved de bløde garner er også at strikken nemt taber faconen og bliver lidt slasket. Men netop denne model foretrækkes netop sådan, lidt causal og stor i modellen.


De nye designs som jeg udarbejder sælger jeg for 25 kr. stykket. Jeg bruger ganske lang tid på at udarbejde teksterne og vejleder jo også over mailen, hvis det går helt i kludder med folks strikketøj. Så ønsker du en opskrift tilsendt så skal du skrive en mail: karenditte@gmail.com og jeg sender dig mit konto nummer så du kan sætte pengene ind, dernæst får du opskriften på en mail som en pdf-fil.

Der er flere opskrifter på vej, der mangler billeder og teksterne skal jo lige prøves igennem. I kan glæde jer til et skønt lille babytæppe og patentstrik til et mega halstørklæde. Begge i Cashcalain. I Supersoft Højlandsulden har jeg udarbejdet et par kærestevanter... ja gæt selv hvem der har efterlyst sådan et par.

1 kommentar:

Plenty Thingz sagde ...

Plenty Thingz is een e-commerce website, hier kun je elk product vinden. Spin, wiebel en race; het kan allemaal met onze kinderauto! Deze wiebelende auto houdt je kind actief en ontwikkelt zijn evenwichts- en coördinatievaardigheden tijdens het spelen. Hier vind je loopauto met duwstang. Deze loopauto met een klassieke retrostijl en stijlvolle kleuren is speciaal ontworpen voor peuters.