onsdag den 23. maj 2007

Foto af det der bruges mest og lidt nyt

Jeg må hellere få bragt foto af mine sjaler - jo jeg har ganske mange. Sjalet i domino har jeg simpelt brugt hele vinteren - nogle sjaler bliver bare de bedste. Det er strikket i alle mine rester af shetlandsuld fra alle mulige trøjeprojekter.




Det næste er et klassisk sjal med udtagning og indtagning i samme side,d et

give sjalet et stort vingefang, og derfor rigtig godt at gå med. Garnet er købt nogle år tilbage hos Wilfert, og så er der hæklet blonde i et metalgarn. Opskriften er min egen.







Det sidste sjal - uhaa ud af de mange der stadig er i skuffen eller som heldigvis hænger på gode veninders skuldre - er et som lige er strikket op i den tynde Kaunigarn - herlige nye farver er der kommet. jeg har heldigvis stadig noget tilbage som nok kan blive til endnu et.






Inspireret af den flotte bog om Vitorian Lace - er jeg igang med et ambitiøst projekt med kniplingestrik på helt klassisk vis. Jeg har valgt at strikke i et superblødt garn vel vidende at det gør hulmønstret lidt skjult.




Det er ikke helt let, så jeg er lige ved at travle det hele op - for som strikkepigerne sagde i går aftes - du vil blive ked af den fejl.... Ja okay. Ud med pinden og op med gøjemøjet. Og så igang igen.

Ingen kommentarer: