onsdag den 10. marts 2010

Strik i morgenradioen på p4

Det har været så morsomt, at følge morgenradioen på p4 København når Charlotte Strib har fortalt om, hvordan hun som ganske ung strikkede en pragtfuld trøje til sin ungdomskæreste. Hele historien startede med, at der er udskrevet en konkurence om det bedste pladecover inden for de sidste 50 år skal udgives som frimærke. Charlotte Strib kom så i tanke om, at hun engang havde strikket et cover. Denne unge kæreste, der ville være landmand, havde en plade med Pink Floyd, hvor billedet på coveret var en broget ko. En aften tegnede den unge Charlotte billedet af koen af - og STRIKKEDE den dernæst ind i en skøn sweerts, med garnhale og det hele.
Et par morgner, efter den lille historie, dukker der en mail op, som fortæller, at denne trøje skam findes endnu, bagerst i et skab.... kæresten er blevet landmand og gemmer sin strikkede ko langt inde i sit skab.
... jamen altså, det er vist et rigtig strikkeeventyr.


Her til morgen, så var der godt nok gang i pindene i morgenradioen. Charlotte Strib havde fundet pinde og garn frem og var igang med at strikke et p4 logo... Det var tydeligt at hører at Charlotte har været faldet af på den med strikkeriet, for det er da kun de gamle jernpinde som kan larme så meget. Måske ville hun glædes over, at få et par skønne multifarvet træpinde i hånden - men uden lyd ingen strikkeradio. Gad vide hvad det næste bliver... jeg venter spændt på udviklingen på p4.

4 kommentarer:

Irene sagde ...

Sikke dog en skøn historie! Vil straks viderebringe den til min mand, der er stor Pink Floyd fan.

Merete sagde ...

Hørte du så det sidste her fredag formiddag. De ringede til den tidligere kæreste for at hører til blusen.
Merete

Unknown sagde ...

Nej desværre, jeg er på arbejdet, så radioen kunne jeg ikke lytte ti. Jeg hørte kun lidt i bilen på vej til arbejdet. Der sad de og morede sig over at Charlotte var kommet i radioen med sin sweeters.

Unknown sagde ...

Skøn historie. Jeg har brug for hjælp til atfinde frem til en mand der efter sigende strikker pladecovers....hørte det i radioen eller måske har jeg drømt det. Kan nogen hjælpe?