mandag den 5. juli 2010

"SKÆVERT" fra idé til sjal



Inspirationen til dette sjal kom fra striberne som ses på badehusene. Udkastet viser idéen til et strikket sjal, hvor striberne er skæve.
På det færdige sjal kom der en lysgrøn tittekant på og en bort. Den er strikket op som en bise. Sjalet er strikket på rundpind og dernæst klippet op. Kanten i blå og hvide tern er dobbelt og skjuler dermed klippetrævlerne.


Garnet er fra Geilsk tretrådet uld/bomuld. Det er superblødt og meget lækkert. Men når man klipper op i strik, så tror jeg at min erfaring er at ren uld gør det bedst. Jeg er faktisk lidt usikker på om trådene bliver inde i kanten, og derfor har jeg syet om de klippede kanter.
Idéen er hermed givet videre... strik ud fra et billede og fortolk det i strik - det er en herlig kreativ proces.

7 kommentarer:

HEKSEN sagde ...

Jeg er vildt imponeret. For det første er det meget flot, men hvor er du hurtig!.

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Din sjal er blevet utrolig flot..

Emmy sagde ...

Flot sjal, det må have været et kæmpe monteringhsarbejde, en meget flot kant :)

Kludemutter sagde ...

Wow det er flot ;)
Du er godt nok hurtig med pindene.

Yt.

Ann sagde ...

Nej, hvor er det blevet flot.
Jeg er også imponeret over, hvordan du har evnet at få levende vand og badehuse på kornet med dit mønsterdesign. Jeg synes også, at skakternene passer rigtig godt til striberne.
Tillyke!

Lykke sagde ...

Jeg kan rigtig godt lide den grønne kant og synes det er sjovt at følge din ide fra inspiration til færdigt produkt!

Unknown sagde ...

Tak for al den fine respons. Jeg er selv glad for resultatet, men det er lidt varmt her i sommervarmen, så pt er det sommeren der er gemt til en gråvejrsdag.