mandag den 31. december 2007

Gaveræs igen-igen


Stort besvær - og mange, mange pinde senere er denne trøje nu færdig og FOR LILLE! Beklager Ib - jeg må igang med en ny. Skulle der være nogen der vil købe en lækker strikket jakke i shetlandsuld str. small, så er denne til salg. Mail blot til mig. Det behager ikke damen på billedet - det er jo ikke babyuld den er lavet i :-)



Nytårsaften spiller vi om pakker, principperne er enkle, når du slå en 6'er så snupper du en gave - er der ikke flere på bordret- så snupper du pakkerne fra din familie og bedste venner. Det er virkelig et alletiders spil. Gaverne består mestendels af spændende og morsomme sager fra "tigerbutikken". Men i år bidrager jeg med lidt strikkerier. To halstørklæder strikket i Noro: "SilkGarden" og Mohair Luxe fra Lang Yarns.

Mønstret er det samme og her er opskriften på "Bølger"
"Bølger"
Maskeantallet skal være deleligt med 18 + 2 kantmasker
Silkgarden er strikket med 36+2 masker
Mohair er strikket med 54+2 masker
Start med 2 pinde r.
1p. (retsiden): 1 r., 2 r. sammen 3 gange, *(1 r. slå om) strik parantesen 6 gange, 2 r dr s 3 gange og 2 r sammen 3 gange* gentag nu fra * til *
2p.(vrangsiden): Strik masker og alle omslag vr.
3p og 4 p: ret.
Gentag disse 4 p. til ønskede længde
Afslut med 2 p. ret og luk af.

2 kommentarer:

Dorthe sagde ...

hov mens man er inde og surfe rundt på dine andre links, så har du lagt noget nyt ud. Jeg gad da godt deltage i pakkeleg med de flotte tørklæder. Synd at din trøje er blevet for lille. Dotthe

Anonym sagde ...

Kære Karen-Ditte
Tusind tak for din kommentar. Ja, jeg ville have det hele ind igår, så jeg havde helt firkantede øjne. Jeg har også set på din side. Den er sørme flot! Den kan jeg godt blive inspireret af:0)
Men ellers skal jeg først igang med at forsøge at lære alt det der med at blogge.
Mvh Strikkeren