søndag den 30. december 2007

Håndkraft

Den sidste dag i året skal bruges på at rydde op og rydde ud. Julepynten skal væk - støvsugerens skal lige svinges hen over de udsatte steder.


Bloggen skal ryddes ud og friskes op.

Afstemningen er nu slut og svarene afspejler jo nok, hvem det er der læser med på bloggen. Det vil jeg selvfølgelige tage med - så der i den kommende tid bliver mere strik og håndarbejde, og noget om livets gang på Tulipanvej og så slipper I ikke for at jeg også vil kommentere og komme med mine meninger og synsninger på verdens gang og uret. Jeg kan nemlig ikke lade være.



Resultatet blev i procenter således:
Spørgsmålet lød: Hvad vil du helst læse om på bloggen?
Strik og håndarbejde - 84 %
Hverdagslivet - 42 %
Meninger og synsninger - 31 %
Arbejdet og studie - 21%






Det eneste nytårsforsæt jeg har - det er mere af mit eget strikdesign, og nu har jeg fået mit eget "navnemærke". Smart ik' ialt 200 stk. Det skulle vist kunne gøre det for 2008.
Mærkerne har jeg selv konstrueret på dette link og bestilt over nettet.



Jeg er startet en indsamling af sjalsopskrifter. Har du en særlig god opskrift, så kan du sende den til mig og jeg vil lægge den i Sjalsbogen - SJALER KAN MAN IKKE FÅ FOR MANGE AF.

På webstrik starter endnu en omgang af "brug af dit garnlager", men det bliver uden mig. Tænk hvis jeg løb tør for garn, det tør jeg slet ikke tænke på. Så jeg vedligeholder mit garnlager: Når noget er brugt må nyt komme til. Enkelt og lige til.

2 kommentarer:

Zette sagde ...

Hørt Hørt.
Garn kan man bare ikke få nok af.
At tæmme sit garnlager...uf, bare tanken om det giver mig gåsehud.
Godt nytår, Karen-Ditte
Z.

Dorthe sagde ...

Hej Karen-Ditte flotte etiketter, det bliver jo helt prof.
Jrg er sikker på at mænd ville være gode webstrikkere, min mand ville i hvertfald sige at jeg skulle bruge mit garnlager ,hvis han vidste hvor meget jeg har liggende ! men de skal jo ikke vide alting vel ? så jeg bliver ogsåved med at købe garn.