søndag den 12. september 2010

Bonderøv i kopi

En aften sad jeg og så Bonderøven i fjernsynet. Han havde et halstørklæde på. Med næsen helt oppe i skærmen tænkte jeg. Det kan jeg da selv strikke...


Som sagt så gjort. Garnet er i DUO silkemarino. Super lækkert.
Jeg slog 70 m op og strikkede i en rib: 1 r, 4 vr, og modsat 1 vr 4 ret. Strikkede en stribet bort, og brugte hele det røde nøgle op, altså 100 g. og sluttede af med endnu en stribet bort. Tørklædet blev glattet med strygejernet - og er ret "tyndt" men langt. Det er knap 2 meter og kan komme en 6 gange rundt om halsen. Det er super trendy.

Jeg har senere opdaget at der faktisk er lavet en opskrift fra Design Club. Nå okay, mit er så en kopi.

Jeg har faktisk strikket to - det første fik min bror, og her på billedet ser i Mette posere i sit bonderøvslook
.

Mette strikker selv - hun har lige strikket et par herlige sokker i Big Fabel, kun ganske lidt hjælp til vendepindene på hælen. Hun er skrap til det... så nu overvejer hun om der skal et par mere på pindende.

8 kommentarer:

Ann sagde ...

Ja, det tørklæde lagde jeg også mærke til på Bonderøven. Flot kopi.
Det er svært at forstå, når jeg ser på billedet tæt på, at du har strikket 4/1 i ribben.
Jeg strikker med DUO Silkemerino for tiden og er enig i, at det er lækkert.
De der Fabelsokker er vel nok lækre. Jeg er ellers ved at være liiidt træt af farveskiftende sokke-/strømpegarn, men det der er enormt lækkert.
Tillykke til Mette!

Emmy sagde ...

Hvor er det et smart "bonderøvs-tørklæde", det klæder den unge dame.

Hvor er det nogle flotte mønstrede sokker Mette har strikket. Hun må da igang med nogle flere par :)

hanne sagde ...

lækker!!
Jeg forsøger at få et pink og et rødt nøgle garn til at blive et tilsvarende tørklæde oppe i kassen, ved tankens kraft ,mon ..??

Merete sagde ...

Kopi eller ej... det ser lækkert ud ;0)

Lykke sagde ...

En god kopi! Det er rigtig flot :-)

Lisbeth sagde ...

Nydeligt tørklæde til den unge "dame" - starter imorgen med mit bonderøvstørklæde efter din opskrift.

Gitte sagde ...

Jeg drømmer også om et - synes også det er super smart ;-)

Lækker version du har lavet.

Unknown sagde ...

Så tøfft dette sjalet.Hun ser supersmart ut med sjalet. mette er flink som strikker. :))