torsdag den 21. oktober 2010

Portobello Street, Soho og The Lion King

I dag var vi tideligt på færde. Vi skulle nå en del, så turen gik tværs igennem byen til Portobello Road. Masser af skægge gamle butikker, men fyldt med skrammel. Slet ikke det antik niveau, som jeg har hørt omtalt og læst om i rejsebøgerne. Skægt var det nu alligevel. Vi gik de sædvanlige mange kilometer og kørte ind mod centrum, for at gå lidt mere rundt i byen.

Vi nåede lige at runde hotellet og shine os lidt op - og så gik turen til Soho og alle de små gader der. Vi stak lige næsen inden for i Covent garden, der var opera i en af hallerne. Men vi havde ikke meget tid, så vi skal nok lige om der og se mere i morgen.
Hjemmefra havde vi besluttet at se en musical. Mette ville se Lion King - og det var en kæmpe oplevelse.
Selvfølgelig var de helt utroligt dygtige sanger. Men selve opsætningen var også helt fantastisk. Danserne havde en helt særlig måde at illustrere dyrene på. Jeg var meget imponeret.
Leon King så vi i Lyceum Teater. Smukt og stuvende fuldt, en helt almindelig onsdag aften.

2 kommentarer:

mordorte sagde ...

Det lyder til i har en rigtigt god tur til London og når at opleve en masse ting.Jeg har selv lige været i London for 14 dage siden og opleve mange af de samme ting som jer, så det er lidt sjovt at læse om jeres tur

HEKSEN sagde ...

Ja, jeg er i hvert fald IKKE misundelig! Jo jeg er! Fortsat go' hyggetur.